هستی هستی ، تا این لحظه: 19 سال و 2 ماه و 12 روز سن داره

تمام ناتمام من ! با تو تمام می شوم .

بدون عنوان

1390/4/15 8:50
نویسنده : مامان زهره
122 بازدید
اشتراک گذاری

به نام یکتای بی همتا

 

اولین سپاس به حضرت دوست که هر چه هست از اوست .

 

آن که آوازی از عشق بر لبان خود دارد

                               نه هرگز متولد می شود

                                              و نه هرگز می میرد

                                                              به زیارت زمین می آید و می رود .

 niniweblog.com

هستی جان دکتر شریعتی بسیار زیبا نوشته است که :

برای دیدن برخی رنگ ها و فهمیدن برخی حرف ها از نگریستن و اندیشیدن کاری ساخته نیست . باید از آنجا که نشسته ایم برخیزیم ، قرارگاه مان را در جهان عوض کنیم . ))

 niniweblog.com

هستی جان دخترم ! در این سالهایی که بر روی این تکه از کره خاکی زیسته ام یک چیز را خوب درک کرده ام  و آن اینست که اکثر آدم های اطراف من گذشته پرست هستند . گاهی آدم ها به گذشته فکر کرده و از آن عبرت می گیرند و این بسیار خوب است اما گاهی گذشته را پرستیده و فکر می کنند که بهترین دوران زندگی شخصی آنها مربوط به دوران کودکی و یا بهترین دوره این سرزمین مربوط به زمان گذشته ، دوران کوروش ، دوره داریوش و یا زمان جمشید بوده است . خب این همان بحثی است که باعث کندی پیشرفت ما می شود چرا که فکر می کنیم بهترین دوران ها پشت سرگذاشته شده و هیچ راه امیدی نیست . هستی جان عزیزم یادت باشد همیشه راهی هست ، همیشه امیدی هست چرا که خدا همیشه هست و مهر و محبت بی پایان او به مخلوقاتش همیشگی است پس همیشه باید قدم برداشت . سخت ترین و طولانی ترین راهها با اولین قدم آغاز می شوند . هرگز هرگز وقتت را به بطالت نگذران . می گویند راز بدبختی آدمها ساعتی هایی ست که به خوشبختی فکر کرده اند . درست است که اول باید فکر کرد ، برنامه ریزی کرد ، مقدمات را فراهم کرد و سپس قدم برداشت اما عزیزم این فکر کردن با آن توهم و فکرهای باطل خیلی فرق می کند . باز هم می گویند تصمیم مثل ماهی است گرفتنش آسان است ولی نگه داشتنش دشوار است . هر گاه تصمیمی گرفتی و مطمئن بودی که درست است قاطعانه در اجرای آن پافشاری کن ! همه ما انسان ها به اندازه تواناییهایمان در بهبود جهان هستی مسئولیت داریم و از آنجا که توانایی انسان در مقایسه با جانداران دیگر بسیار زیاد است بنابراین این مسئولیت نیز سنگین تر است . من و تو به عنوان یک انسان باید در بهبود اوضاع پیرامونمان بکوشیم و تنها یک انسان مصرف کننده و نیازمند نباشیم . یک انسان مولد و مثبت باشیم .  به خودمان ، اطرافیانمان و هرچه که در اطرافمان هست انرژی مثبت بدهیم . گاهی آدمهایی را می بینیم که وقتی به آنها نگاه می کنیم سرشار از انرژی می شویم . آدمهای آفتابی که گرمای عشق را به دل و جان ما می تابانند . چقدر ، چقدر عاشق این آدمها هستم !

 

niniweblog.com

هستی جان کم کم که بزرگ می شوی این جمله ها را خواهی شنید :

( همه از خداییم . به سوی خدا برویم و یا ما همگی به سوی خدا باز می گردیم) .  ( بنده من مرا پیروی کن تا همچون خویشت سازم .) ( انسان جانشین خداوند بر روی زمین ) ( انسان که ساخته و پرداخته شد خدا روح خویش را در آن دمید .) این جملات و جملات شبیه این همگی حکایت از این دارند که در انسان خدا نهفته است . انسان یک موجود طبیعی است که روح الهی در آن جاری است . ) پس کاری کنیم که شایستگی چنین مقامی را داشته باشیم .                    

                                                        امید است اینگونه باشد .   خدا یار و یاورت .

 niniweblog.com

                این جهان زندان و ما زندانیان

                                 برشکن زندان و خود را وارهان             

                                                                                            ( حضرت مولانا)

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)